środa, 24 lutego 2021

CIASTECZKA AMONIACZKI

       Dziś przepis na szybkie , proste ciasteczka. Dla mnie są wspomnieniem dzieciństwa.  

Składniki:

  • 3 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 125 g masła
  • 3 jajka 
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki śmietany
  • 1 łyżka amoniaku
  • cukier kryształ
Mąkę posiekać razem z masłem.
W osobnej misce rozmącić 2 jajka i 1 żółtko z cukrem, śmietaną i amoniakiem. Płynne składniki wlać do mąki , zagnieść gładkie ciasto.
Zawinąć w folię i włożyć na ok 1 godz do lodówki.
Schłodzone ciasto rozwałkować na 4-5 mam i wycinać dowolne kształty. W trakcie posypywać niewielką ilością mąki. 
Wierzch ciastek  smarować roztrzepanym białkiem i posypywać cukrem kryształem. 
Piec w 180 st .C około 15- 20  min,w zależności od wielkości. 


4 komentarze:

  1. To też i moje wspomnienie z dzieciństwa. U na na Podkarpaciu wypieki na amoniaku są dość popularne ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, fajnie dowiedzieć się czegoś nowego, muszę poszperać więc więcej na temat amoniaku i Podkarpacia

      Usuń
  2. Wieki ich nie jadłam. Pamiętam, że bardzo mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie też znalazłam stary przepis by przypomnieć sobie.ich smak 😍

      Usuń