sobota, 21 listopada 2015

CIASTO KAWOWE Z WIŚNIAMI

  Długo zastanawiałam się nad tym co dobrego przygotować na urodziny mojego mężusia.Tak,tak,jutro urodziny mojego Misiaczka. Miał być tort niespodzianka,związany z jego pracą....no ale koniec końców stanęło na puszystym wypieku.Przepis na to ciacho znalazłam parę lat temu w gazetce,trochę pozmieniałam no i jest....jedno z lepszych ciast,wprost rozpływa się ustach.
Biszkopt kakaowy:
  •  8 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 1/2 szkl mąki pszennej
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka octu
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli,dodać cukier,następnie żółtka rozmieszane z octem.Przesianą mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia i kakao,wymieszać i dodać do masy jajecznej,delikatnie wymieszać.Przełożyć do wysmarowanej tłuszczem blachy i piec ok 30 min w 180 st C.

Masa kawowa:
  •  2 opakowania budyniu śmietankowego
  • 2 szklanki mleka
  • 250 g masła lub margaryny(jak kto woli)
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/2 szklanki kawy cappuccino o smaku czekoladowym
Dodatkowo:
  •  ok 500g wiśni w syropie lub w spirytusie 
  • gorzka czekolada  
Ugotować budyń w 2 szklankach mleka,wystudzić.Margarynę bądź masło utrzeć na puch,dodając cukier puder,następnie kawę cappuccino.Na końcu dodawać po trochu wystudzony budyń i utrzeć na puszystą masę.

Biszkopt przekroić na dwie części,każdy płat nasączyć dokładnie jakimś alkoholem.U mnie była to wiśniówka.Przygotowaną masę również podzielić na dwie części,następnie równomiernie rozsmarować na nasączonym pierwszym biszkopcie,wyłożyć dosyć gęsto wiśnie i przykryć drugim biszkoptem.Na górze rozsmarować pozostałą masę,posypać startą czekoladą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz