piątek, 29 lipca 2016

SAŁATKA Z OGÓRKÓW I PAPRYKI S.ANASTAZJI

   Sezon ogórkowy jeszcze trwa więc polecam Wam sałatkę na zimę.Przepis odkryłam w jednej z książek s Anastazji,przypomina trochę sałatkę,którą robiła często mama,ale tutaj wzbogacona jest o czosnek co tylko polepsza jej smak.
Składniki:
  •  4 kg zielonych ogórków
  • 1/2 kg czerwonej papryki
  • 1/2 kg marchewki
  • 1/2 kg cebuli
  • 2 małe główki czosnku
 Zalewa:
  •  1 szklanka octu 10%
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka cukru
  • 3 płaskie łyżki soli
  • 2 łyżeczki pieprzu najlepiej świeżo zmielonego 
Wszystkie składniki na zalewę razem zagotowujemy.

Ogórki dobrze myjemy i kroimy w plastry ( najlepiej gdy mamy robota,który zrobi to za Nas). Cebulę obrać,pokroić w kostkę lub cienkie plastry.Obraną marchew zetrzeć na dużych oczkach,oczyszczoną paprykę pokroić w krótsze paseczki.Czosnek obrać i również pokroić w plasterki.Wszystkie składniki wymieszać,zalać gorącą zalewą i odstawić na co najmniej 2 godz.Po paru godzinach sałatkę przełożyć do umytych słoików,uzupełnić zalewą,zakręcić i pasteryzować ok 15 min.
Z takiej ilości składników wychodzi mi ok 10-11 słoiczków 0,5 l.

6 komentarzy:

  1. robiłam taką jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za odwiedziny i miły komentarz :}

      Usuń
  2. przepyszne sa zgubiłam przepis i dzięki pani mogę znów je robic to jest mój smak z dzieciństwa dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo,że pomogłam...smaki z dzieciństwa są najlepsze :}pozdrawiam

      Usuń
  3. Ta zalewa to tylko ocet i olej ? wody nie dodajemy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalewa bez wody, po zalaniu warzyw tą zalewą puszczą sok więc woda jest zbędna....proszę spróbować bo warto

      Usuń