czwartek, 16 kwietnia 2015

ROLADA SCHABOWA ZE SZPINAKIEM I MIELONYM MIĘSEM

 Czas niesamowicie nam ucieka,niedawno były święta a już zbliżają się komunie św.Jeśli ktoś z Was poszukuje czegoś innego,specjalnego ale pysznego to polecam tą schabową roladkę.Można ją podać na gorąco jako jedno z głównych dań,ale też dobrze smakuje jako dodatek do chleba.
 

 Składniki:
  •  1 1/2 kg schabu bez kości
  • 1/2 kg szpinaku mielonego
  • 20 dag mięsa mielonego wołowo-wieprzowego(lub jak kto woli)
  • 20 dag mięsa z drobiu
  • 2 jajka
  • 1 cebula
  • 1 bułka
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 3-4 gałązki rozmarynu(można pominąć)
  • oliwa
  • sól i pieprz
   Schab przeciąć wzdłuż na grubość ok 2cm i rozbić tłuczkiem na grubość ok.1 i 1/2 cm,nadając mu kształt prostokąta.Przyprawić solą i pieprzem.Bułkę namoczyć w letniej wodzie.Cebulę zetrzeć na tarce lub przecisnąć przez maszynkę do mięsa,czosnek wycisnąć.Szpinak przesmażyć na tłuszczu i mocno doprawić solą,pieprzem.
  Cebulę,czosnek,odciśniętą bułkę podzielić na 2 części:jedną dodać do mięsa wołowo- wieprzowego,drugą do mięsa drobiowego.Na rozbity płat schabu rozłożyć połowę szpinaku,na szpinak nakładać kupkami mięso drobiowe,mięso wołowo- wieprzowe oraz pozostałą część szpinaku.Całość zwinąć w rulon,obwiązać nitką,obłożyć gałązkami rozmarynu,podlać oliwą,zawinąć w folię aluminiową i włożyć do nagrzanego piekarnika.Piec w temp.ok 180 st.C przez ok.1 -1,5 godz.
  Po upieczeniu folię aluminiową najlepiej zostawić aż mięsko całkowicie ostygnie.







  Rolada to mój zaległy wpis.Robiłam ją na Święta Wielkanocne.Tym razem bez rozmarynu.Mięsko to zmielone udko i biodrówka wieprzowa bo to akurat miałam pod ręką(dobrze sprawdza się też łopatka). Wszystko przyprawiłam dość mocno,bułkę pominęłam gdyż ograniczam gluten.Sprawdza się na wszelkich uroczystościach rodzinnych,mój mężuś za tym mięskiem przepada.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz