czwartek, 16 lutego 2017

CHRUPIĄCE GOFRY

   Gofry - kto ich nie uwielbia? Nie poznałam jeszcze takiej osoby. Możemy podawać je na przeróżne sposoby - z bitą śmietaną, owocami,dżemem,na wytrawnie.U Nas największe wzięcie mają takie zwyczajne oprószone cukrem pudrem i owocami. Moja dzisiejsza propozycja właśnie taka jest.Znalazłam jeszcze zamrożone truskawki,zmiksowałam je i polałam takim musem gofry - mówię Wam smak i zapach lata.
  Przepis z tego bloga https://kulinarneinspiracjefutki.blogspot.com/search?q=gofry


Składniki:
  •  1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżka cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli
Mleko,olej,mąkę,żółtka,proszek do pieczenia,cukier puder,cukier waniliowy oraz sól dokładnie łączymy za pomocą miksera na jednolitą masę.Białka ubijamy na sztywną pianę,następnie delikatnie łączymy z masą.
Gotowe ciasto nakładamy chochelką na dobrze nagrzaną gofrownicę,rozprowadzamy po całej powierzchni bardzo dokładnie i pieczemy ok 3 - 5 min ( w zależności od mocy gofrownicy). Gotowe przekładamy na kratkę i  posypujemy cukrem pudrem. Podajemy z ulubionymi dodatkami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz