sobota, 15 sierpnia 2015

ŚMIETANOWIEC Z GALARETKAMI I OWOCAMI

  Upały,upały....pogoda nie sprzyja by piec jakieś super ciasta.Postanowiłam więc zrobić śmietanowca,który z dodatkiem owoców i galaretek jest wyśmienitym deserem na taką pogodę.Kolorowo,smacznie i orzeźwiająco.Serdecznie polecam.

Składniki:
  •  1,5 l śmietany 36%
  • 10-15 dag cukru pudru(u mnie 10 dag)
  • 5 galaretek różne smaki
  • ok 8 łyżek żelatyny rozpuścić w 150 ml gorącej wody
  • dowolne owoce- u mnie maliny i borówki
Trzy galaretki różnego koloru rozpuścić w 1 szklance gorącej wody,każdą osobno.U mnie były to : niebieska,czerwona i zielona.Zostawić do całkowitego stężenia.
Gdy galaretki stężały,każdą pokroić w kostkę i wymieszać razem.Śmietanę mocno schłodzoną ubić ,dodając cukier puder,następnie rozpuszczoną żelatynę.By nie zrobiły się grudki należy dodać do żelatyny dwie łyżki ubitej śmietany i wymieszać,następnie znowu dwie łyżki śmietany i ponownie wymieszać.Całość wlać do śmietany i potraktować mikserem.Na końcu wsypać pokrojone galaretki i trochę owoców.Całość delikatnie wymieszać i wylać do formy:tortownica lub kwadratowa mała foremka.
Wygładzić,na górę wyłożyć resztę owoców i wstawić do lodówki .W międzyczasie rozpuścić dwie pozostałe galaretki(u mnie czerwone) w 3 szklankach gorącej wody,pozostawić do wystudzenia.Gdy galaretka zaczyna tężeć zalać wierzch śmietanowca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz