poniedziałek, 5 grudnia 2016

SZYNKA Z SZYNKOWARA

   Domowa,pyszna i soczysta szyneczka,która znika w bardzo szybkim tempie. W końcu udało zrobić mi się zdjęcie wędliny co ostatnio jest bardzo trudne...cóż nic na to nie poradzę,że bardzo Nam smakują takie rarytasy.


Składniki:
  •  ok 800 g szynki ( najlepiej w jednym kawałku)
  • 4 ząbki czosnku
  • 1,5 - 2 łyżeczki soli do peklowania
  • 2 łyżeczki czosnku niedźwiedziego
  • 1,5 - 2 łyżeczki papryki ostrej
  • 2 łyżeczki żelatyny ( nie jest to konieczne)
Szynkę nacieramy dokładnie naszymi przyprawami i wkładamy do szynkowara. U mnie szynka była trochę poszarpana tzn nie w jednym kawałku dlatego  dodatkowo posypałam żelatyną,odpowiednio poskładałam,obwiązałam sznureczkiem i włożyłam do szynkowara,następnie do lodówki na 24 godz.
Następnie garnek wyłożyć ściereczką,zagotować wodę,gdy temperatura osiągnie ok 80 st włożyć nasz sprzęt i parzyć szynkę ok 1,5 godziny. Pilnujemy temperatury by woda nie przekroczyła 80 st - wtedy będziemy mieć soczystą wędlinę. Szynkowar wyjmujemy z garnka z gorącą wodą i wkładamy do zimnej wody,następnie do lodówki. U mnie najczęściej chłodzi się całą noc a rano mam świeżą i pyszną wędlinę.


Zmieniając przyprawy za każdym razem możemy uzyskać inny smak szynki chodź przyznam,że ta odpowiada Nam bardzo.Jak dla Nas niczego jej nie brakuje dlatego dzielę się z Wami przepisem mając nadzieję,że przekonam Was do takich wędlin.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz