wtorek, 27 lutego 2018

SURÓWKI NA POŚCIE DR DĄBROWSKIEJ

    Tydzień na poście Dąbrowskiej minął mi strasznie szybko. Potrzebowałam tego oczyszczania,nic mi ostatnio już nie smakowało. Dziękuję wszystkim,którzy ze mną są. Zostańcie bo mam mnóstwo nowych przepisów i pomysłów.
     Wiem,że są osoby,które korzystają również z moich przepisów na poście...zresztą są one bardzo popularne na moim blogu. Dziś dawka świeżych,nowych inspiracji,tym razem na surówki.


1.Surówka z czerwonej kapusty i pomidorów koktajlowych


Składniki:

  • 1/4 małej główki czerwonej kapusty
  • kilka pomidorków koktajlowych 
  • natka pietruszki 
  • kiełki rzodkiewki 
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
  • sól,pieprz 
Kapustę poszatkować,pomidorki pokroić na mniejsze kawałki - dodać przyprawy,posiekaną natkę pietruszki i kiełki oraz sok z cytryny. Wymieszać.

2.Surówka mix sałat


Składniki:
  • mix sałat ( dwie garści )
  • kilka pomidorków koktajlowych 
  • 2 średnie ogórki kiszone bądź świeży ogórek 
  • 1/2 czerwonej cebuli 
  • 1 łyżeczka soku z cytryny 
  • sól ziołowa bądź sól,pieprz,czosnek 
Pomidorki i ogórki pokroić w kostkę bądź mniejsze kawałki.dodać posiekaną cebulkę i mix sałat.Całość skropić sokiem z cytryny i wymieszać z ulubionymi przyprawami.

3.Kanapki z kalarepy


Składniki:
  • kalarepka
  • pomidor
  • świeży ogórek, kiszony ogórek 
  • kiełki rzodkiewki 
  • szczypiorek
  • pieprz
Kalarepkę pokroić na grubsze plastry. Na te plasterki położyć pomidorka,ogórka oraz posypać kiełkami,szczypiorkiem. Posypać pieprzem. 

4. Surówka z grejpfrutem 


składniki:
  • 2 plastry grejpfruta 
  • 3 pomidorki koktajlowe 
  • 1/2 marchewki 
  • cynamon
  • ulubione przyprawy 
Plastry grejpfruta podzielić na mniejsze kawałki,warzywa umyć i pokroić. Całość wymieszać i doprawić cynamonem i ulubionymi przyprawami. Ja marchewkę starłam na grubej tarce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz