poniedziałek, 27 lipca 2015

TĘCZOWE BABECZKI

  Upały ostatnio nie odpuszczały,nie chciało się korzystać z piekarnika.Postanowiłam,że zrobię coś szybkiego ale dobrego.W domu pełno galaretek,które trzeba wykorzystać.Hmm,ptasie mleczko będzie idealne zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych.Pyszne,orzeźwiające,niezbyt słodkie- po prostu lekki deser.

Składniki:
  • 3 galaretki,każda innego koloru(u mnie niebieska,czerwona i żółta)
  • 1/2 l mleka skondensowanego niesłodzonego
  • owoce do dekoracji
Galaretki rozpuścić w trzech osobnych naczyniach.Zalać każdą z nich w szklance gorącej wody,a następnie odstawić do przestudzenia.Dobrze schłodzone mleko skondensowane przelać do dużego i   głębokiego naczynia.Mikserem ustawionym na najwyższe obroty ubijać je na piankę.
Foremki w kształcie babek(ewentualnie do muffinek,zwykłe salaterki) wysmarować masłem.Odstawić do lodówki,aby masło zastygło na ściankach.Ubite mleko podzielić na 3 części.Do każdej części dodać 1 galaretkę,dokładnie połączyć.Wyjąć foremki,rozlać do nich jednego koloru piankę,u mnie niebieska,odstawić do stężenia.Po paru minutach na stężałą piankę wylać następną,innego koloru(u mnie żółta). Gdy pianka stężeje wylać ostatnią z nich- u mnie czerwona.Odstawić do zastygnięcia na 2-3 godziny,wyjąć z foremek,obłożyć owocami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz