niedziela, 6 marca 2016

MAKOWO - BEZOWE CIASTO Z WIŚNIAMI I PIERWSZY ROK BLOGA

  Właśnie mija rok odkąd zaczęłam prowadzić bloga.Aż sama w to nie mogę uwierzyć,niesamowicie szybko płynie ten czas.Ten post jest 125 - tyle udało  mi się napisać przez okrągły rok.
  Chciałam podziękować wszystkim,którzy odwiedzają mojego bloga,mam nadzieję,że przepisy z których korzystacie na dobre zagoszczą w Waszych domach.Daliście mi przez ten rok mnóstwo radości.Mam nadzieję,że będzie Nas tutaj coraz więcej,że będziecie się chwalić swoimi zdjęciami potraw wykonanych z moich przepisów oraz coraz więcej będzie też pojawiało się Waszych komentarzy.
  Kulinarny blog był jednym z moich marzeń,gdyż uwielbiam gotować,tworzyć coś nowego w kuchni,udoskonalać stare przepisy,kupować masę gadżetów przydatnych w kuchni.Zdaję sobie sprawę,że nie jest idealny,ze wiele pracy przede mną,ale będę się starać.Mam mnóstwo pomysłów,energii do działania więc mam nadzieję,ze zostaniecie ze mną.
  W tym urodzinowym poście postanowiłam podsumować ostatni rok:

Blog ogółem odwiedziło 117 557 osób
Na bloga trafiło 125 postów ( łącznie z dzisiejszym)
Ilość komentarzy 98 ( łącznie z moimi)
Strona na facebooku zyskała 1522 polubień ( od września)

Na koniec jeszcze 5 najpopularniejszych postów,które dla mnie są dużym zaskoczeniem:

1. Skrzydełka a la KFC 7138 wyświetleń
http://jaworskaanna7.blogspot.com/2015/07/skrzydeka-la-kfc.html

2.Pieczone ziemniaki z piekarnika 5252 wyświetleń
http://jaworskaanna7.blogspot.com/2016/02/pieczone-ziemniaki-z-piekarnika.html

3. Pizza z patelni 4703 wyświetleń
http://jaworskaanna7.blogspot.com/2015/09/pizza-z-patelni.html

4. Babeczki do barszczu 4298 wyświetleń
http://jaworskaanna7.blogspot.com/2015/12/babeczki-do-barszczu.html

5. Placuszki z kurczaka z mozzarellą  2706 wyświetleń
http://jaworskaanna7.blogspot.com/2015/07/placuszki-z-kurczaka-z-mozzarella-i.html

  To byłoby na tyle.Zapraszam Was na urodzinowe ciasto.Mąż twierdzi,że z dnia na dzień jest coraz smaczniejsze.

 Składniki:
  •  125 g miękkiego masła
  • 4 jajka
  • 375 g cukru
  • 250 g gotowej masy makowej
  • 200 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 łyżek mleka
  • 600 g wiśni
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 3 łyżeczki żelatyny( lub 6 jeśli lubicie bardzo stężałą masę)
  • 4 łyżki konfitury wiśniowej
  • 250 g kremówki
  • 750 g twarogu
  • skórka starta z 1 cytryny
3 jajka rozbić,żółtka oddzielić od białek.Białka schłodzić.125 g masła utrzeć ze 100 g cukru.Kolejno dodawać żółtka i 1 całe jajko.Dołożyć  masę makową.Mąkę pszenną wymieszać z proszkiem do pieczenia i na przemian z mlekiem dodawać do masy.ciasto przełożyć do tortownicy i piec w 180 st C ok 30 min.

125 g cukru wymieszać z mąką ziemniaczaną.Białka ubić z sokiem z cytryny i szczyptą soli,stopniowo dodawać mąkę z cukrem.Konfiturę wiśniową rozmieszać.Połowę tj 2 łyżki wymieszać z 1/4 wiśni i ostrożnie dodać do masy bezowej.Temperaturę zmniejszyć do 160 st C i masę bezową wyłożyć na ciasto makowe - piec przez 10-15 min.

Ostudzone ciasto przeciąć na dwie części.Na spodnią część nałożyć obręcz tortownicy.Żelatynę rozpuścić w wodzie.Pozostałą konfiturę wymieszać z resztą wiśni.Kremówkę ubić.Twaróg utrzeć ze 150 g cukru i skórką z cytryny.Żelatynę wymieszać z 3-4 łyżkami kremu serowego,po czym połączyć z pozostałym kremem.dodać kremówkę i wiśnie.krem wyłożyć na spód ciasta.Przykryć drugim plackiem,tym z bezą.Wstawić do lodówki,najlepiej na noc.
Przed podaniem polałam domową wiśniówką....wyszło pysznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz