poniedziałek, 9 marca 2015

CIASTO KRUCHE Z OWOCAMI I BUDYNIEM

Wiosna za naszymi oknami w pełni.Świeci piękne słoneczko,powoli kwitną bazie,na świecie robi się coraz piękniej i weselej.Chce się żyć.
Zaczynam opróżniać zamrażarkę by mieć nowe miejsce na świeże mrożonki.Znalazłam jeszcze resztkę rabarbaru i od razu wiedziałam,że będzie to pyszne ciasto.Uwielbiam smak kwaskowego rabarbaru w połączeniu z budyniem i kruchym ciastem.Jeśli ktoś jeszcze nie próbował takiego połączenia to zapraszam.Z pewnością nie pożałujecie.Owoce mogą być dowolne,nawet mrożone.Wystarczy spód ciasta posypać bułką tartą a zamrożone owoce obtoczyć w mące - zawsze tak robię i jeszcze nigdy nie miałam zakalca.

Ciasto kruche
  •  5szkl mąki pszennej
  •  1 szkl cukru
  •  3 żółtka
  •  1,25 margaryny (1cała i 1/4 kostki)
  •  łyżka śmietany
  •  2 łyżeczki pr do pieczenia
Z podanych składników zagnieść kruche ciasto,wstawić do lodówki na 45-60min.

Nadzienie
  • dowolne owoce (mogą być mrożone)
  •  2 budynie śmietankowe z cukrem
  •  0,75 l mleka
Rabarbar pociąć na mniejsze kawałki,inne owoce zostawić w całości...obtoczyć w mące.Ciasto podzielić na 2 części,jedną zetrzeć na blaszkę,docisnąć,wyłożyć owoce.
Na mleku ugotować budyń.Ciepły wylać na owoce,na to zetrzeć drugą część ciasta.
Wstawić do piekarnika na 180C i piec ok 50 min.

  Smacznego.Zapraszam do odwiedzania mojego bloga,próbowania przepisów...wysyłajcie mi swoje zdjęcia dań wykonanych wg moich przepisów...będzie mi niezmiernie miło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz