poniedziałek, 29 lutego 2016

PIERSI KURCZAKA W PIKANTNEJ MARYNACIE

  Dzisiejsza propozycja  jest dla wszystkich poszukujących nowych smaków.Sama jadłam pierwszy  raz tak przyprawione mięsko,z pewnością nie ostatni.Przepis pochodzi z książki,którą sprezentował mi mój mąż jakiś czas temu.Jestem mu bardzo wdzięczna bo przepisy są rewelacyjne.Oczywiście wprowadziłam małe zmiany,następnym razem też dodam więcej papryki ostrej bo dla Nas wcale ta marynata nie była taka mocna.Dla Was podaję przepis oryginalny
  • podwójna filet z kurczaka
 Marynata:
  •  1 ząbek czosnku(dałam 5 ząbków bo jeden stanowczo za mało)
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka ostrej musztardy(u mnie rosyjska)
  • 1 łyżeczka ostrej papryki(u mnie wędzona,ale następnym razem dam 2 łyżeczki)
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki tymianku
  • 1/2 łyżeczki rozmarynu
Przygotować marynatę:czosnek obrać,wycisnąć i dokładnie wymieszać z pozostałymi składnikami.Piersi umyć,osuszyć,umieścić w naczyniu,zalać marynatą.Przykryć folią spożywczą,wstawić do lodówki na 2 godz(po godzinie mięso przewrócić). Osobiście  polecam mięsko zamarynować na noc,wtedy będzie dużo smaczniejsze.Mięsko rewelacyjnie przeszło przyprawami,było aromatyczne i soczyste.
Piersi wyciągnąć z marynaty,zawinąć je osobno w folię aluminiową lub dać do rękawa i piec ok 25 min w piekarniku nagrzanym do 200st C.Można również skorzystać z patelni grillowej.

2 komentarze: