poniedziałek, 9 maja 2016

ŻEBERKA Z PIECZARKAMI W SOSIE POMIDOROWYM

    Powoli kurczą się zapasy mięska w zamrażalce,ale znalazłam jeszcze żeberka więc postanowiłam,że muszę ten niedzielny obiadek zrobić jakiś wyjątkowo pyszny.Powiem Wam nieskromnie,że udało mi się, żeberka wyszły wyśmienite i warte polecenia.Duszone,z pieczarkami w sosie pomidorowym,z lekko wyczuwalną nutką czosnku...no po prostu rewelacja.Polecam Wam mój przepis,który urodził się głowie w trakcie gotowania.
Składniki:
  •  50 dag żeberek wieprzowych
  • 20 dag pieczarek
  • 1 cebula
  • dobry przecier pomidorowy bądź w sezonie pomidory
  • sól,pieprz,czosnek
  • liść laurowy,ziele angielskie
  • 1 1/2 szkl rosołu 
  • natka pietruszki
 Żeberka kroimy na mniejsze kawałki,posypujemy solą,pieprzem oraz smarujemy 3 ząbkami czosnku.Możemy zrobić to wcześniej,ale nie jest to konieczne.Obsypujemy je  mąką i obsmażamy z obydwu stron na tłuszczu.Wyjmujemy.
Cebulę obieramy i kroimy drobno w kostkę i podsmażamy na tym samym tłuszczu co żeberka.Gdy lekko się zeszkli dodajemy oczyszczone i pokrojone w  plasterki pieczarki..smażymy krótką chwilę.
Wszystko wkładamy do jednego garnka bądź głębszej patelni,zalewamy rosołem,dodajemy liść laurowy,ziele angielskie wg uznania,dusimy ok 40 min.
Pod koniec dodajemy pomidory pokrojone w kostkę bądź przecier pomidorowy,2 -3 ząbki czosnku oraz pokrojoną natkę pietruszki - doprawiamy do smaku i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz