piątek, 4 grudnia 2015

PIERNICZKI W CZEKOLADZIE-PRECELKI

  Uwielbiam pierniki,mogłabym je jeść praktycznie cały czas,trudno mi się im oprzeć.Nigdy nie wiem,na które się zdecydować więc zawsze jest ich sporo.Mój mąż się śmieje,że będziemy jeść w święta same pierniki.Znalazłam w końcu rewelacyjny przepis,z którego mogę wyczarować jedne z moich ulubionych...pamiętacie zapewne te duże pierniczki w czekoladzie tzw precelki....
Składniki:
  •  600 g mąki pszennej
  • 150 g cukru pudru
  • 200 g ciepłego,płynnego miodu
  • 1/2 opakowania proszku do pieczenia
  • 120 g masła
  • 3 łyżeczki przyprawy do piernika lub cała jeśli kupna
  • 2 jajka
Z mąki,cukru pudru,ciepłego miodu,proszku do pieczenia,masła,przyprawy do piernika oraz jajek wyrobić gładkie ciasto,odłożyć w chłodne miejsce na 24 godziny(nie lodówka).
Piekarnik rozgrzać do 180st C .Rozwałkować ciasto na ok 2mm płat i wykrawać kółeczka,w środku każdego serce,gwiazdkę lub inny,dowolny wzór.Kółka ułożyć na blachę wyłożoną papierem,posmarować roztrzepanym jajkiem,posypać cukrem.piec ok 10-15 min,aż pierniczki będą pulchne.
Po upieczeniu można je zostawić w takiej wersji,jednak znacznie lepiej smakują zatopione w rozpuszczonej czekoladzie.Istna rozkosz.
  Z tej ilości składników wyjdzie nam 2-3 blachy,w zależności od tego jak grubo rozwałkujemy ciasto.Jeśli więc chcecie większość ilość to trzeba podwoić składniki.A powiem wam cichutko,że warto.Sama narobiłam mnóstwo pierniczków,większość na oddanie....nie mam już ich gdzie trzymać,brakuje puszek,pudełek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz